Üdv Mindenkinek, akit idehajszolt a kíváncsiság!
Idei májusi madeirai látogatás egy hirtelen elhatározás eredménye.
Tréfás ötletnek indult, azután komollyá vált. Számolgattunk két napig és kiderült, hogy a Provident nélkül is menni fog...
Ez a negyedik utam a szigetre, előzményei az oldal alján levő linkeken olvashatóak.
A "Miért megint Madeira?" kérdésekre mindazoknak szívesen válaszolok privátban, akik hitelt érdemlően igazolni tudják azt, hogy az elmúlt négy évben nem mindig ugyanazzal a férfival/nővel feküdtek ágyba, valamint legalább kétszer változtattak a politikai hovatartozásukon.
A repülésről:
Repjegyeim mind a TAP-osak lennének, ha lisszaboni éjszakázás nélkül meg tudtam volna oldani a hazautazást. Nos, ez nem jött össze.
Mi nem szeretünk hajnalban elindulni hazafelé, mert a felkelésen kívül az autóleadás is macerás ilyenkor. Ebből következik, hogy a délelőtti Lisszabonból Budapestre tartó gép elérése számunkra reménytelen. Maradt az esti Wizzair gép, aminek pedig egyenes következménye, hogy csak odafelé van nagypogyós lehetőségünk, hazafelé bizony csak pici batyukkal repülhetünk.
A repjegyek ennek megfelelően nem egybefüggőek, kóstolgathatjuk a fapados utazás örömeit és izgalmait.
Izgalomként kaptuk, hogy a TAP módosította a hazautunkra kiszemelt járat indulási idejét. Az eredetileg tervezett és kifizetett TAP-os FNC-LIS járat lisszaboni érkezése után lett volna majdnem négy óránk a terminál váltásra, ami bizony két óra alá zsugorodott. Először bíztunk benne, hogy meg tudjuk oldani, de később visszakoztunk és kértünk a TAP-tól egy korábbi gépre átírást. Ezt a magyar TAP iroda megoldotta térítésmentesen, amit ezúton ismét megköszönök nekik.
Utólag belegondolva, ha foglalok egy hetven eurós szállást Lisszabonban és a haza utat szétszabdalom két napra, és kizárólag TAP-pal szerveztem volna az utamat, akkor is jobban jártam volna, mint ezzel a fapados szuper economy megoldással. Lehet, hogy többe fájt volna ötven euróval, de ez a bohóckodás egyszerűen nem ér meg ennyit.
Úgy is fogalmazhatom Gyurcsány után szabadon, hogy ezt bizony elkúrtam.
Utazhatok fél kiló arany áráért két nyomorult neszeszerrel, vagy ott van lehetőségként, hogy odafelé nagypogyózok és hazautazás előtt meg felgyújtom az egészet.
Az autóbérlésről:
Nálam még mindig a Sixt a nyerő.
A napokban mende-mondák szóltak arról, hogy a madeirai mocsárszintű autókölcsönzés magába szippantotta a Sixt-et is, mert decemberben és januárban több emberrel is kifizettették az autóik meghibásodott kuplungjainak javítását. Az írások a Tripadvisoron és a Google véleményezésekben jelentek meg, érdekes módon francia emberektől. Kicsit fura a dolog - számomra nem teljesen tűnik hitelesnek, de ki tudja?
A kétség az kétség. Abba könnyű beleseni.
A meghibásodott autók benzines kisturbók voltak, amik azért nem éppen arról híresek, hogy ezen a szigeten hosszú életűek lehetnek. Ugyanis a májkrémesdoboz méretű dugattyúikkal és a három hengerükkel csak akkor tudnak leadni valamennyi nyomatékot, ha jól felpörgetjük a motort. Ha dombnak felfelé akarunk elindulni, vagy neadj a rapidán akarunk a nem létező felhajtósávról besorolni a nyolcvannal haladó bádogvonulásba, akkor csak az marad, hogy négyezres fordulaton leugrunk a kuplung pedálról. A kistányér méretű szerkezet meg ezt nemigen tolerálja.
Aki viszi vissza a bérautót nem hiszem hogy panaszkodik, hiszen örül neki ha megszabadul tőle plusz költségek nélkül, a bérbeadó meg észre sem veszi a bajt az alatt, amíg beállítja a parkolóba. Így marad hibáztathatóként az a madár, aki nem hívja rögtön az asszisztenciát a büdös kuplungos autójához, amikor megérzi annak a szagát.
A Sixt nekem bedobta tavaly a csalit - gondolom nem véletlenül kaptam a Qashqai-t a Polo helyett. Gondolom látták, hogy harmadszor bérlek és beültettek egy igényesebb autóba, hátha rácuppanok.
Jelentem sikerült nekik.
Mivel februárban jó "alacsonyan" voltak az áraik ezért az eredeti Polo bérletemet upgradeltem egy "picit" nagyobb autóra.
A napok múlásával az alacsony árak szépen eltüntek, most ismét aranyáron megy minden.
Némileg aggódom is hiszen nem vettem SCDW-t, csak egy felező biztit...
2018. március, T-58
Folytatódik ehune
Idei májusi madeirai látogatás egy hirtelen elhatározás eredménye.
Tréfás ötletnek indult, azután komollyá vált. Számolgattunk két napig és kiderült, hogy a Provident nélkül is menni fog...
Ez a negyedik utam a szigetre, előzményei az oldal alján levő linkeken olvashatóak.
A "Miért megint Madeira?" kérdésekre mindazoknak szívesen válaszolok privátban, akik hitelt érdemlően igazolni tudják azt, hogy az elmúlt négy évben nem mindig ugyanazzal a férfival/nővel feküdtek ágyba, valamint legalább kétszer változtattak a politikai hovatartozásukon.
A repülésről:
Repjegyeim mind a TAP-osak lennének, ha lisszaboni éjszakázás nélkül meg tudtam volna oldani a hazautazást. Nos, ez nem jött össze.
Mi nem szeretünk hajnalban elindulni hazafelé, mert a felkelésen kívül az autóleadás is macerás ilyenkor. Ebből következik, hogy a délelőtti Lisszabonból Budapestre tartó gép elérése számunkra reménytelen. Maradt az esti Wizzair gép, aminek pedig egyenes következménye, hogy csak odafelé van nagypogyós lehetőségünk, hazafelé bizony csak pici batyukkal repülhetünk.
A repjegyek ennek megfelelően nem egybefüggőek, kóstolgathatjuk a fapados utazás örömeit és izgalmait.
Izgalomként kaptuk, hogy a TAP módosította a hazautunkra kiszemelt járat indulási idejét. Az eredetileg tervezett és kifizetett TAP-os FNC-LIS járat lisszaboni érkezése után lett volna majdnem négy óránk a terminál váltásra, ami bizony két óra alá zsugorodott. Először bíztunk benne, hogy meg tudjuk oldani, de később visszakoztunk és kértünk a TAP-tól egy korábbi gépre átírást. Ezt a magyar TAP iroda megoldotta térítésmentesen, amit ezúton ismét megköszönök nekik.
Utólag belegondolva, ha foglalok egy hetven eurós szállást Lisszabonban és a haza utat szétszabdalom két napra, és kizárólag TAP-pal szerveztem volna az utamat, akkor is jobban jártam volna, mint ezzel a fapados szuper economy megoldással. Lehet, hogy többe fájt volna ötven euróval, de ez a bohóckodás egyszerűen nem ér meg ennyit.
Úgy is fogalmazhatom Gyurcsány után szabadon, hogy ezt bizony elkúrtam.
Utazhatok fél kiló arany áráért két nyomorult neszeszerrel, vagy ott van lehetőségként, hogy odafelé nagypogyózok és hazautazás előtt meg felgyújtom az egészet.
Az autóbérlésről:
Nálam még mindig a Sixt a nyerő.
A napokban mende-mondák szóltak arról, hogy a madeirai mocsárszintű autókölcsönzés magába szippantotta a Sixt-et is, mert decemberben és januárban több emberrel is kifizettették az autóik meghibásodott kuplungjainak javítását. Az írások a Tripadvisoron és a Google véleményezésekben jelentek meg, érdekes módon francia emberektől. Kicsit fura a dolog - számomra nem teljesen tűnik hitelesnek, de ki tudja?
A kétség az kétség. Abba könnyű beleseni.
A meghibásodott autók benzines kisturbók voltak, amik azért nem éppen arról híresek, hogy ezen a szigeten hosszú életűek lehetnek. Ugyanis a májkrémesdoboz méretű dugattyúikkal és a három hengerükkel csak akkor tudnak leadni valamennyi nyomatékot, ha jól felpörgetjük a motort. Ha dombnak felfelé akarunk elindulni, vagy neadj a rapidán akarunk a nem létező felhajtósávról besorolni a nyolcvannal haladó bádogvonulásba, akkor csak az marad, hogy négyezres fordulaton leugrunk a kuplung pedálról. A kistányér méretű szerkezet meg ezt nemigen tolerálja.
Aki viszi vissza a bérautót nem hiszem hogy panaszkodik, hiszen örül neki ha megszabadul tőle plusz költségek nélkül, a bérbeadó meg észre sem veszi a bajt az alatt, amíg beállítja a parkolóba. Így marad hibáztathatóként az a madár, aki nem hívja rögtön az asszisztenciát a büdös kuplungos autójához, amikor megérzi annak a szagát.
A Sixt nekem bedobta tavaly a csalit - gondolom nem véletlenül kaptam a Qashqai-t a Polo helyett. Gondolom látták, hogy harmadszor bérlek és beültettek egy igényesebb autóba, hátha rácuppanok.
Jelentem sikerült nekik.
Mivel februárban jó "alacsonyan" voltak az áraik ezért az eredeti Polo bérletemet upgradeltem egy "picit" nagyobb autóra.
A napok múlásával az alacsony árak szépen eltüntek, most ismét aranyáron megy minden.
Némileg aggódom is hiszen nem vettem SCDW-t, csak egy felező biztit...
2018. március, T-58
Folytatódik ehune